Page 92 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 92

KAPITOLA SEDMÁ

                                           SPOLEČENSKÝ ŽIVOT




            Záležitost   společenského   života   úzce   souvisí   s   rodinným   životem.   V   případě
            společenského života se zaobíráme vztahy, které vznikají mezi lidmi, jejichž život
            není spojen pokrevními a rodinnými vazbami. Ale základní účel a cíl společenského
            styku je velmi podobný tomu, jaký je v případě rodinného života. Toto je pravdou ve
            volnějším a širším smyslu.


            Jak bylo vzpomenuto mnohokrát předtím, úplně všechen život nám byl v podstatě
            dán za účelem sdílení všech specifických a jedinečných aspektů života, daného a
            vloženého do nás Nejvyšším. Takto tyto jedinečné a specifické aspekty reprezentují
            Nejvyššího v Jeho/Jejím nekonečné rozmanitosti a počtu manifestací. Kvůli tomuto
            uspořádání, a protože život nám nebyl dán samoúčelně nebo ze sobeckých důvodů –
            abychom si ho nechávali pro sebe – ale pro sdílení jeho jedinečného, odlišného a
            velmi zvláštního, soukromého a intimního obsahu, na základě tohoto hlavního účelu
            jsme my všichni společenské bytosti.

            Toto je  uniformně  pravdou  v  celém Stvoření. Nikdo  v celém Stvoření nemůže být
            považován za nic jiného, než za společenskou bytost. Protože každý ve Stvoření
            Nejvyššího je obrazem a podobou Boha, můžeme bezpečně usoudit, že Nejvyšší je
            Absolutní   Společenskou   Bytostí.   Kdyby   tomu   tak   nebylo,   Nejvyšší   by   nikdy
            nestvořil     jedinou     entitu     či    bytost,     kterou     by     mohl     tolerovat     okolo
            Sebe Samého/Samé.

            Jestliže základní, bytostnou a podstatnou přirozeností Nejvyššího je Božská Láska a
            Božská Moudrost, a jestli přirozeností pravé lásky je dávat a sdílet všechno, co má,
            potom ostatní,  kteří vznikají z této Lásky,  jsou stvořeni pro ten stejný  účel  – dávat,
            přijímat  a sdílet;  proto je  Přirozenost Boha  i všech inteligentních bytostí  a  entit
            taková, že to jsou společenské bytosti.


            Jedinec  nemůže  dost  dobře  sdílet  to,  co  má,  pokud  nemá  žádnou  touhu  sdílet.
            Avšak v pozitivním stavu je touha sdílet samotným životem každého. Odstraňte z něj
            schopnost a příležitost sdílet a odstraníte jeho život. Zahyne. Na druhé straně, žádné
            sdílení se nemůže odehrávat, když neexistují lidé, se kterými jedinec může sdílet   a
            kteří    jsou    ochotni    sdílet.    Vzájemné    sdílení    je    základem,    na    kterém    je
            vybudován   jakýkoli   náležitý   vztah.   Proto   můžeme   říci,   že   pravou   přirozeností
            společenského života je vzájemné sdílení.

            Slovo "sdílení" samo v sobě zahrnuje obousměrnou cestu: my sdílíme. Neexistuje
            taková  věc  jako: sdílím  jenom  "já". Vždy  existuje  někdo,  ke  komu  směřuje  toto
            sdílení. Ve sdílení jsou angažováni vždy dva nebo více lidí. S prázdným prostorem
            nemůžeme nic sdílet.


            Nejvyšší, jsouc  Absolutní Láskou  a  chtíce  sdílet Absolutně  všechno, co Jeho/Její
            Láska má a obsahuje, nemohl takto konat s nicotou. Proto stvořil inteligentní bytosti
            a entity relativně  k Jeho/Jejímu  stavu a  kondici,  které  nadělil  v  podstatě  takovou
            stejnou přirozeností, jako je Jeho/Její vlastní.  Bylo  by  to  marné, stvořit  někoho s
            odlišnou přirozeností, kdo by nebyl schopen přijímat, dávat, sdílet a oplácet. Celý
            účel Stvoření by ztratil hlavní smysl.


            Takže můžeme zopakovat, že jedním z nejdůležitějších důvodů a účelů, pro který
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97