Page 69 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 69

duchovnosti.   Tudíž   se   každý   vždy   obrací   k   této   duchovnosti,   což   znamená   k
            Nejvyššímu, kdož je centrem toho „uvnitř“.

            Jestliže se někdo vždy obrací pro jakékoli poznání k duchovnosti, musí být vždy
            duchovním jedincem - kvůli neustálému potvrzování, že veškerá pravda a veškeré
            dobro je v této duchovnosti a z ní. Proto se z této kondice nemůže odvozovat idea
            nižší   duchovnosti.   Protože   to   byla   kondice   prvních   lidí   na   planetě   Zemi,   bylo   v
            konkrétní reálné manifestaci této kondice nutno rozdělit  androgynní  formu do dvou
            odlišných forem - maskulinní a femininní, aby se mohlo odehrát početí idejí úpadku a
            negace.

            Jakmile je tedy něco někomu odebráno, znalost tohoto něčeho je též odstraněna. Aby
            se tato znalost získala znovu, musí se nyní pohlížet „vně“ namísto „dovnitř“. Postupně
            se vytváří zvyk hledat všechny odpovědi „vně“ v takzvané přírodní realitě, kde se
            nenacházejí žádné skutečné odpovědi. Takže je založena báze pro mylný a nesprávný
            závěr o duchovnosti a o Nejvyšším - o všem v této věci. To je počátkem konce !

            Jelikož pravá duchovnost a Nejvyšší jsou vždy „uvnitř“, odkud započíná byť by jen
            možnost jakéhokoli „vně“, je nemožné je spatřit či pojímat prostředky či nástroji toho
            „vně“,   neboť   nejsou   tím   „vně“.   Z   toho   plyne   odmítnutí   duchovnosti   a   existence
            Nejvyššího.   A   to   se   pak   stává   základem   odpovědi   na   otázku,   jaké   je   to   být   bez
            duchovnosti.   Takové   rozpoložení   postupně   vede   k   tomu,   že   není   žádné   poznání
            duchovnosti a Nejvyššího, tudíž k ateizmu.

            10. Ve stavu úplné a celistvé duchovnosti je esence a substance „já jsem“ relativního
            k Absolutnímu „Já jsem“ Nejvyššího. To je základnou neustálého sebeuvědomění v
            celku   jeho   jsoucna   a   bytí.   Jelikož   je   takové   „já   jsem“   možné   jedině   relativně   k
            Absolutnímu „Já jsem“, jsou všechny důsledky tohoto závěru zřejmé. Vede k úplné
            duchovnosti všech jsoucen a bytí. Též zajišťuje pojetí „vím, kdo jsem“. Žádné jiné
            závěry není možno z této kondice vyvodit. Nic jiného odvodit či zkušenostně prožít
            nelze. Jakákoli touha zakusit jinou kondici by se rovnala popření „já jsem“, a tedy
            pravého sebeuvědomění. Taková kondice a situace pravého uvědomení existovala u
            prvních androgynních lidí na planetě Zemi.


            Aby bylo možno mít odlišnou zkušenost za účelem splnění Velkého plánu a Velkého
            poslání člověčenstva, bylo nutné rozštěpit fyzickou formu do dvou forem  mužské a
            ženské, aby se mohla stát možnou otázka: „Kdo jsem já ?“


            Je třeba si stále pamatovat, že toto nastává v nejzevnějším stupni nejzevnějšího kroku
            v povšechnosti jsoucna a bytí určené umístěním a pozicí planety Země v hierarchii
            duchovní organizace tohoto časového cyklu. Toto umístění a tato pozice vyžadují, aby
            se   vše   odehrálo   v   konkrétní   zobrazující   formě.   Žádný   takový   požadavek   nebyl
            proveditelný   v   jakýchkoli   předcházejících   krocích   či   stupních,   neboť   objevení   se
            oddělených mužských a ženských forem pro ně značilo pouze rozlišitelnost principů
            lásky a moudrosti, které jsou vždy v úplné jednotě. Tudíž pro tyto předcházející kroky
            a stupně by otázka „Kdo jsem ?“ nemohla mít - kvůli této zkušenosti - žádný smysl.
            Jediným   způsobem,   jakým   by   se   zde   toto   mohlo   zakoušet,   je   skrze   následky   a
            důsledky takových otázek u lidí na planetě Zemi, kteří provádějí toto zvláštní pověření.


            Jakmile   se   odehraje   rozštěp,   nastane   ztráta   celkového   prožívání   sebe   sama   jako
            jednoty, jednosti a integrace. Tato ztráta byla nutná, aby lidé na planetě Zemi mohli
            dosáhnout nezbytné místo a pozici reprezentace v konkrétní formě a projevu. Tato
            ztráta vede k pochybnostem o vlastní  sebetotožnosti.  Jakmile se postrádá plnost
            vlastního já, což je zařízeno tímto rozštěpením - není nikdy možné získat plnou jistotu
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74