Page 37 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 37

vším, co v ní je, tak, jak se vynořuje. Je-li výsledkem jejího zvažování přijetí, stává se
            idea se vší svou strukturou a obsahem bez jakýchkoli výjimek nejniternějším stupněm
            či nejniternější oblastí nové sentientní entity. Takže nejniternější, niterný čili duchovní
            stupeň či region obsahuje všechny kategorie, principy, atributy Nejvyššího a jejich
            odvozeniny, které jsou relativní pouze ke svému rozpoložení v Nejvyšším. Nic v něm
            nechybí.   Protože   nejniternější,   vnitřní   či   duchovní   stupeň   nebo   oblast   obsahuje
            všechny   kategorie   Nejvyššího   s  jejich   odvozeninami,   které   jsou   relativní   pouze   k
            Jeho/Její   Absolutní   přirozenosti,   stává   se   neustálým   sídlem   Nejvyššího   v   této
            sentientní entitě. Permanentní přítomnost Nejvyššího v této oblasti je nutná, jelikož z
            ní Nejvyšší entitu neustále oživuje a udržuje věčně živou. Je to tedy oblast, kterou
            můžeme nazvat pravým nadáním od Nejvyššího, neboť je vším ve všem, čím sentientní
            entita je.


            Z této nejniternější, niterné čili duchovní oblasti nebo úrovně je následně zahájeno
            stvoření vnitřní úrovně či oblasti jakékoli sentientní entity. Veškerý obsah této oblasti
            či   úrovně   je   transformován   z   jeho   obecné   všeobsažné   povahy   do   daleko   více
            specifické, individuální, subjektivní a jedinečné povahy každé a vší sentientní entity.

            To   vede  sentientní  entitu   k   uvědomování   si   a   realizaci   sebe   sama   jako   někoho
            odlišného, jedinečného, zvláštního, specifického a neopakovatelného. Dává jí to pocit
            bytí a existování jak v něčem či někom jiném, tak i mimo něco či někoho jiného. Tuto
            intermediální čili druhou úroveň či oblast je možné nazvat duševností sentientní entity,
            jíž je sentientní entita tím, čím je. Protože je tato duševnost stvořena z nejniternějšího
            čili niterného duchovního stupně, ve kterém sídlí Nejvyšší, obsahuje v sobě všechny
            jeho   kategorie,   principy,   atributy   a   všechny   jejich   deriváty   v   transformované,
            individuální, jedinečné a velmi zvláštní, neopakovatelné podobě. To poskytuje entitě
            pravý pocit své vlastní totožnosti, která je známa jako „já jsem“. Jelikož Nejvyšší je ve
            Své esenci a substanci Absolutním „Já jsem“ a jelikož jsou všechny entity stvořeny z
            Absolutní esence a Absolutní substance tohoto Absolutního „Já jsem“, obsahují a
            nesou v sobě všechny atributy, principy a kategorie Nejvyššího, které jsou relativní k
            Absolutnímu stavu a Absolutnímu procesu, a stávají se tedy „já jsem“ relativním k
            Absolutnímu „Já jsem“ Nejvyššího. To je pravým zdrojem jejich vlastní totožnosti.

            Každý následný a oddělený stupeň je kvůli svému obsahu a své povaze sám o sobě
            uspořádán tak, že vše v sobě obsahuje ve spojitých úrovních, a jeho obsah je takový,
            že nic v jakékoli formě, intenzitě či úrovni nechybí. Takto jeho struktura je současně
            podřízena   dvěma   řádům:   Od   nejniternějšího   k   nejzevnějšímu   (a   dle   současného
            diskrétního a následného řádu od nejvyššího k nejnižšímu) nebo od nejhrubšího k
            nekonečně jemnému, což se nazývá souvislým řádem.

            Působením nejniternější čili niterné duchovní oblasti skrze vnitřní čili intermediální
            oblast a s pomocí elementů prostředí, ve kterém se bude sentientní entita nacházet, je
            stvořena   následná   třetí,   souběžná,   diskrétní   úroveň   či   oblast   s   jejími   spojitými,
            nepřetržitými stupni. Lze ji nazvat vnější či zevní úrovní či oblastí. Je to tělo, nádoba, v
            němž či v níž jsou umístěny dva předešlé a předcházející diskrétní stupně se všemi
            svými   následnými   spojitými   stupni.   Tento   poslední   stupeň   je   stvořen   tak,   aby
            přizpůsoboval   předcházející   stupně   ve   stavu,   kondici   a   procesu   toho   zvláštního
            prostředí, do kterého se inkarnuje na základě své vlastní volby původní idea sentientní
            entity. Z toho důvodu jsou při budování tohoto posledního následného diskrétního
            stupně, který se může nazývat tělem  sentientní  entity, použity všechny elementy a
            struktury tohoto prostředí. Jestliže by se tak neučinilo, sentientní entita by se nemohla
            v   takovém   prostředí   projevit.   Manifestace   se   odehrává   jen   osvojením   prvků   a
            uspořádání prostředí, v němž se tato manifestace projektuje.
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42